FAQ - Pytania i Odpowiedzi
Tu znajdziesz krótkie i konkretne wyjaśnienia najczęstszych wątpliwości związanych z kartą płatniczą Visa SKOK.
Jeśli nie dotarła do Ciebie przesyłka z kartą lub z kodem PIN w ciągu ok. 3 tygodni od dnia złożenia wniosku o kartę, zgłoś tę sytuację telefonując do Centrum Kart SKOK, w celu zastrzeżenia karty. Przy składaniu wniosku o kolejną kartę w oddziale zweryfikuj poprawność adresu korespondencyjnego, bo to mogła być przyczyna nieotrzymania przesyłek z kartą lub kodem PIN.
Ze względów bezpieczeństwa karta, która została do Ciebie wysłana, jest nieaktywna – by aktywować kartę należy dokonać pierwszej transakcji z użyciem kodu PIN. Może być to wypłata gotówki z bankomatu lub sprawdzenie salda, albo dokonanie płatności w sklepie.
Kod PIN przychodzi w odrębnej przesyłce.
Po dokonaniu aktywacji karty (tj. pierwszej transakcji z kodem PIN) aktywuje się również funkcjonalność zbliżeniowa – od tego momentu można również dokonywać płatności zbliżeniowych.
Aktywacja karty również jest możliwa poprzez usługę bankowości elektronicznej, jeśli taka funkcjonalność jest dostępna.
Najpierw upewnij się, czy masz wystarczające środki do dokonania płatności. Jeśli masz wystarczające środki – zweryfikuj swoje limity dzienne transakcji, być może już je wykorzystałeś. Jeśli nie przekroczyłeś limitów dziennych, może być tak, że wykorzystałeś limit miesięczny dla kart wydanych do rachunku – informację o tym możesz uzyskać telefonicznie w Centrum Kart SKOK.
TAK! Karty Visa SKOK są wyposażone w mikroprocesor, tzw. chip, który zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Po to, by zagwarantować bezpieczeństwo, stosujemy najnowocześniejsze technologie i procesy – dla zbliżeniowych płatności wprowadzono wiele zabezpieczeń przed ewentualnymi transakcjami oszukańczymi.
Transakcje wykonywane kartą Visa SKOK, także zbliżeniowe, są autoryzowane - oznacza to, że sprawdzane są m.in. czy karta nie jest zastrzeżona, dostępne środki oraz ustalone limity. Zatem limity dzienne do karty dostosowane do potrzeb użytkownika zabezpieczają środki na rachunku.
Dokonanie transakcji w standardowy sposób wymaga potwierdzenia kodem PIN, który jest znany tylko użytkownikowi.
W przypadku utraty karty, należy kartę zastrzec telefonicznie w Centrum Kart SKOK, które jest czynne całą dobę. Po zastrzeżeniu karty nie ma możliwości dokonania nią transakcji.
Odpowiedzialność posiadacza rachunku w przypadku ewentualnych transakcji nieuprawnionych jest ograniczona do wysokości równowartości w walucie polskiej 50 euro, zgodnie z zapisami w regulaminie karty. W przypadku transakcji nieuprawnionych powyżej tych kwot odpowiedzialność przejmuje Wydawca.
Tak, wypłata z bankomatu z wykorzystaniem funkcji zbliżeniowej jest szybka, wygodna i bezpieczna! Nie ma konieczności wkładania karty do bankomatu – kartę masz cały czas w ręku. Wystarczy zbliżyć kartę do czytnika, wprowadzić PIN i odebrać gotówkę!
Punkty handlowo-usługowe przyjmujące płatności zbliżeniowe są oznaczone symbolem:
Pamiętaj, że w Polsce zbliżeniowo bez podawania kodu PIN zapłacisz za zakupy poniżej 100 zł. Za zakupy na wyższe kwoty również możesz zapłacić zbliżeniowo potwierdzając transakcję kodem PIN.
Tak, kartą zbliżeniową również możesz płacić w sposób tradycyjny, wkładając kartę do terminala i potwierdzając transakcję kodem PIN lub podpisem. Możesz płacić kartą tradycyjnie wszędzie tam, gdzie znajduje się logo Visa, w Polsce i za granicą!
Nie ma ograniczeń co do liczby wykonywanych transakcji zbliżeniowych. Jedyne ograniczenie jest takie, że przy transakcji powyżej 100 zł będzie wymagane podanie kodu PIN. Musisz jednak pamiętać, że ze względów bezpieczeństwa w niektórych sytuacjach będziesz poproszony o podanie kodu PIN przy transakcjach poniżej 100 zł.
Nie. Czytnik zbliżeniowy jest przez większość czasu nieaktywny, a aktywuje się – na krótką chwilę – tylko na wyraźne polecenie terminala płatniczego, gdy klient anonsuje chęć płatności zbliżeniowej, a sprzedawca wprowadzi do terminala kwotę konkretnej transakcji. Po to, by czytnik „porozumiał się” z kartą z funkcją zbliżeniową, musi ona być zbliżona do czytnika na bardzo małą odległość – ok. 4 cm, przy czym trzeba ją przytrzymać przy nim przez około pół sekundy. Dane karty nie mogą być przechwycone przypadkowo, albo tylko dlatego, że przeszliśmy z taką kartą obok czytnika.
Nie! Wszystkie terminale są tak oprogramowane (co potwierdzają odpowiednie testy i certyfikaty), by informacje z karty zostały odczytane tylko raz w trakcie transakcji, na zasadzie „w danym momencie – jedna transakcja jedną kartą”. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej. Zatem nie ma możliwości wielokrotnego zapłacenia za te same zakupy.
Tak, możesz wyłączyć funkcję zbliżeniową na karcie, zgłaszając dyspozycję telefonicznie w Centrum Kart SKOK, w placówce SKOK lub poprzez bankowość internetową, jeśli taka funkcjonalność jest dostępna. Pamiętaj, że jeśli na pierwszej karcie wyłączysz funkcję zbliżeniową, na karcie wznowionej (lub ponownie wydanej w miejscu utraconej karty), ta funkcjonalność będzie również wyłączona.
Po wyłączeniu funkcji zbliżeniowej zawsze można ponownie ją włączyć. Tryb postępowania jest analogiczny jak przy wyłączaniu.
Nie! Płacąc zbliżeniowo, nie będziesz ponosił dodatkowych opłat.
Pozostałe opłaty związane z kartą zawiera Tabela Prowizji i Opłat dla członka SKOK.
Jest kilka możliwości, żeby sprawdzić, ile masz środków dostępnych na rachunku. Możesz:
- sprawdzić saldo w bankomacie,
- sprawdzić stan środków na rachunku poprzez usługę bankowości elektronicznej,
- zadzwonić do Centrum Kart SKOK.
Jeśli utraciłeś kartę, niezwłocznie zgłoś to do Centrum Kart SKOK pod numerem telefonu 48 58 511 20 70 (dla wszystkich telefonów, także numerów zagranicznych) – koszt połączenia według taryfy operatora.
Zastrzeżenie karty jest również możliwe poprzez usługę bankowości elektronicznej, jeśli taka funkcjonalność jest dostępna.
Karta z funkcją zbliżeniową posiada specjalne oznaczenie w postaci czterech rozchodzących się fal radiowych. Ten symbol znajduje się na awersie karty.